woensdag 19 februari 2014

Een heuse Charlie

Al zoveel goeds gelezen op diverse blogs over het 'Charlie' patroon van Zonen 09. Dat wilde ik ook graag uitproberen. De stap voor stap handleiding zag ik, als beginnend naaister, wel zitten! En het patroon... daar zag ik mijn jongens al in rondlopen. Ook maar meteen de 'Jacob' aangeschaft, maar dat is voor een ander moment. Ik zit nu nog even in de t-shirt fase :)

patroon: Charlie van Zonen 09
Stof: van Nosh Organics bij Stoere Jongensstoffen
Het was wel wat meer werk dan de eerdere t-shirts omdat het lijf gedeelte gevoerd is en bepaalde onderdelen versterkt worden met Vlieseline. Maar het patroon is erg goed te volgen en het resultaat mag er wezen! De tricot is best dik, dus ik was bang dat twee van die dikke lagen teveel voor het patroon zouden zijn om nog mooi te vallen. Maar dat valt gelukkig allemaal erg mee.

De kleine man is er helemaal tevreden mee en ik ook. Op naar de volgende Charlie, één met korte mouwen, alvast voor de zomer. Deze (de oranje/blauwe/witte) versie van Charlie van Mie Katoentje vind ik erg leuk. Eens kijken of ik ook zoiets kan maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten