dinsdag 5 augustus 2014

Papierwerk

Door diverse voorbeelden op het internet kreeg ik zin om ook eens met papier aan de gang te gaan. Een nieuw nichtje en neefje gaven me een goede reden om er echt mee te beginnen.


Ik begon met een kaartje met wat vilt, borduurdraad en hele leuke houten knoopjes. Van haar give-away had ik nog mooie bijpassende enveloppen voor erbij.

Voor mijn nichtje:


En voor mijn neefje:

Ik heb hem al een paar keer voorbij zien komen via bladen en blogs: een slinger van papieren cirkels. Deze cirkels kan je met de naaimachine aan elkaar naaien. Ik zocht een paar mooie papiertjes bij elkaar. Met een glas als mal tekende ik vervolgens een groot aantal cirkels uit. Deze knipte ik allemaal uit.
Ik zocht 2 bijpassende cirkels bij elkaar. Voor ik begon te naaien zorgde ik wel voor wat extra draad (om de slinger op te hangen). Vervolgens werden de cirkels in paren onder de machine geleid. Ik had een naald voor jeans in de naaimachine gestoken. Ergens tegen het einde kwam ik erachter dat ik op een gegeven moment 3 cirkels aan elkaar had genaaid i.p.v. 2. Hierdoor klopten mijn zorgvuldig bij elkaar gezochte papieren cirkels niet meer helemaal. Na de laatste set cirkels zorgde ik weer voor extra draad.


Aan het begin en einde maakte ik nog een aantal fleurige bijpassende kralen vast aan de slinger.


Je bent even aan het knippen, maar daarna zit de slinger snel in elkaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten