zaterdag 4 januari 2014

Van oud naar nieuw

In eerste instantie een gelukkig nieuwjaar!

Maar eigenlijk gaat deze post over het maken van een nieuwe muts van oude t-shirts. Van iets ouds naar iets nieuws dus.

Na het zien van deze tutorial van gave mutsen gemaakt van oude t-shirts ging ik in ons huis naarstig op zoek naar oude t-shirts, shirts met gaten, shirts die toch niet meer gedragen worden. En dan nog passende kleuren vinden... zodat ik van dit:


naar dit kon gaan:


Het opzoeken van voldoende t-shirt materiaal wat ook nog leuk bij elkaar past, was nog het meeste werk. En ik heb gesmokkeld, er zit 1 stukje nieuwe tricot bij. De stof voor de top van de muts had ik pas nog besteld en wilde ik zo graag ergens in verwerken. De muts was zo in elkaar genaaid. Met een borduurdraadje heb ik er met de hand nog een letter en figuur op geborduurd.


Helaas is de muts wat groot uitgevallen. Geen probleem want de grote broer past hem wel. En nu mag ik nog een poging wagen. Ik vind de muts nog wel wat braaf en hoop een volgende versie nog wat stoerder te kunnen maken. Wordt vervolgd dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten